Senilonsdag



Jag fick nyss ett samtal.

S- Vet du vad det är för dag idag Sandra?
J- Ehhhh....ehhh... Det är ju socialonsdag!! (Hade totalt glömt bort det, jobbar ju som en galen)
S- Precis, jag och emelie har laddat upp med chips och dipp.
J- Jaha... Jag kom precis hem från jobbet. Sitter och äter köttbullar nu.
S- Jaha, kom du precis hem. Men då vill vi boka in en timme med dig imorrn istället.
J- Imorrn? Men då har ju jag fest!!
S- Mmm, men då vill vi ha dig helt för oss själv en timme på festen imorrn.
Eller så kan vi ta det på fredag.
J- Men då ska jag ju jobba. (Ångesten kommer krypande)
Men grejen är ju att jag inte har någon bil. Mamma är och handlar,
S- Men åhhh..
J- Men jag hör av mig när hon är hemma, så kommer jag då. Förhoppningsvis i lagom till bönderna.
S- Bra dääär!

Jag måste hoppa in i duschen, och sen sätta eld i baken på morsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback