Sista natten

Nu ska jag sova min sista natt i min underbara säng i Skutan.
Hur sorgligt är inte det? Alltså inte att jag ska behöva lämna den här hålan, utan att behöva leva utan min
säng på obestämd tid.

Imorgon går flyttlasset vid lunchtid. En fullproppad bil är ett milt uttryck, jag tror pärlan kommer att säcka ihop vilken sekund som helst pga all packning.
Visserligen är det ett matbord och stolar inpackade men jisses vad grejer jag har.
I torsdags åkte två väskor med till lägenheten, och imorgon är det ytterliggare tre. plus handbagage.
Och då ser inte ut som om jag har rört någonting i mitt rum.
Sminkhyllan ser orörd ut. Trots att jag har rensat ut alla de plagg jag använder, så är fortfarande en stor klädhängare full. Och min saker-jag-inte-använder-men-som-jag-inte-vill-slänga-garderob är överfylld med skit.
Kanske borde skänka bort en del... Men det tar jag tag i sen, nån gång när jag har tid.
Alla favoritfilmer är med, och den hyllan ser orörd ut den med. Några olästa böcker följde med och nån tidning.
Men det ser fortfarande ut som om jag bor kvar i mitt flickrum.

Men jag har sakta men säkert lämnat mitt trygga bo hos mams och paps. Och ska försöka leva mitt egna liv nu.
Och det skrämmer ju skiten ur mig. Hur i helsike ska det här gå?

Forsättning följer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback