Notiser

Jag fick mitt påskgodis igår. Alltså det godiset som egentligen borde ligga i ett påskägg och som man får på påskafton. Det fick jag i en liten plastpåse igårkväll. Vad är det här...
När jag var liten tog man fram hunögonen, bönade och bad till mamma att man skulle få godiset någon dag tidigare. Men nu har nästan respekten för hela påsken försvunnit.
Igår var det ju inte ens en påskdag. Men jag kan ju alltid hoppas att det dyker upp ett påskägg till på lördag.

Annars så gör jag min sista dag på Posten i Skutskär imorrn.
Så då förväntas det ju att man ska bjuda till, det ska vara något gott i fikarummet att käka vid frukosten. Okej...
Min mamma gör ju världens godaste morotskaka, så vi tänkte bjuda på den.
Men min mamma jobbar till halv åtta ikväll, och bad då mig att göra den.
Då meddelade jag henne att då blir den ju äcklig, och ingen kan äta den. Då tyckte hon att jag kunde baka något själv. Seriöst, tror ni att mina arbetskamraterna uppskattar mina chokladbollar? Om jag ens kan göra sånna.
Så hon får vara uppe tills solen går upp.
Morotskakan skall göras. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback