En dag i mitt meningslösa liv

Jag ligger i sängen och läser upplösning i min bok av Lauren Weisberger, dricker lite apelsinjuice och äter mina sista M&M's. Kommer på att de gröna och de gula faktiskt smakar skit, så de får ligga kvar i skålen.
Tv:n står på ljudlös, men när Chris Brown kommer så sätter jag på ljudet igen och sjunger med. Sen går jag för tredje gången ut i köket och öppnar kylskåpet och inser att det fortfarande inte finns någon mat att äta. Så jag fortsätter att vara hungrig. Säger hej och hej då till syrran och mamma när de kommer från jobbet och åker till ica. Drar en hand genom håret och inser att det borde tvättas, helst för två dagar sen. Planerar att göra det ikväll, innan jag kollar på fotbollen.
Och till den funderar jag på att göra världens brakmiddag. Eller mamma kan få göra den.
Jag går ut en sväng på trappen och känner solens värme. En smula dåligt samvete dyker upp för att jag ligger nerbäddad i min säng en dag som denna. Men den känslan försvinner ganska fort.
Sen går jag och lägger mig i sängen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback