Om jag ändå var någon annan

Om ni undrar så har min kropp gått ut i strejk. Nu gör det ta mig tusan ont överallt.
Lite måste man få klaga.

Nu återstår ca en timme på jobbet, dan har gått förvånansvärt fort ändå. Kanske för att jag har haft två stycken oändligt långa konversationer med två kunder. Äldre herrar i sina bästa dagar, varav en hade hörapparat så jag var tvungen att prata sakta och tydligt. Vilket var ganska svårt när det gäller mig.
Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Posthantering förr i tiden när man sorterade på tågen, fotboll och politik.
Jag som hatar politik, men det kom lixom på tal och det kändes helt rätt att prata om det just då.
Sitter och tittar på mina kluvna hårtoppar, borde klippas. Och min långa naglar med gammalt nagellack på. Borde fixas. Ikväll.  Ledig imorrn, helt obeskrivligt skönt.
Ska till Linn en sväng innan hon drar till Malmö, sen en sväng på stan. Måste köpa ett skärp till mina byxor jag köpte igår, som var en aning för stora.
Sen blir det fest hos EP på kväll, inte skittråkigt. Pratade dock med Sarah idag, och det var tydligen bartömmning på Fellows imorrn som dom skulle på. Men inte jag. För jag är kvar i Sveriges tråkigaste stad. Hjälp.
Men det kommer kanske fler gånger. Eller, en dag i augusti då jag är ledig så jag kan åka dit en sväng och göra stan osäker igen. Alldeles för långt fram i planeringen kanske.

Nej, om man kanske skulle jobba lite eller nått åt det hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback