Crazy/Beautiful

Jag har sand i min hårbotten. Och ett fett rivmärke på benet.
Allt efter dagen på stranden. Det var soligt, men blåste lite kallt.
Dock stoppade det inte mig att ta årets första dopp, och seriöst. Jag var i vattnet i en halvtimme och lekte
som ett litet barn. Helt olikt mig.
Det var nog ett självmordsförsök-light, eftersom jag skakade så mycket när jag klev upp att det gjorde ont i varenda muskel i min arma kropp.
Men ändå så sitter jag här. Hel och ren.

Och jag är sveriges mest uttråkade människa för tillfället.
Har ingenting att göra.
Förutom att vara mer bitter och arg än vanligt.
Alex ringde idag på jobbet. Hon börjar bli orolig.
Min ilska har tagit nya dimensioner, och hon anser att det inte är bra för mig.
Eller någon annan i min närhet.
Och?
Jag är inte den som brukar vara arg, överhuvudtaget. Aldrig. Inte ens fem minuter.
Men jag har vart arg på det mesta och de flesta människor ett tag nu.
Men jag kan inte göra nåt, jag bara känner såhär.


----

If I fall, who's gonna pick me up?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback