Dröm #1

image214image215


Jag har en dröm om Frankrike, och Paris.
Att få bo och jobba i det landet är en av mina stora drömmar. Som väcktes när jag upptäckte det franska språket i ett litet klassrum på Jungfruholmens skola i sexan. Och jag blev kär. Jag är fortfarande kär. Även fast jag någonstans i trotsåldern, 14-15 slutade läsa franska. Eftersom min lathet var lite större än kärleken.
Idag sitter jag, äldre och klokare och ångrar mig djupt. Men är fast bestämd med att läsa franska igen,
innan jag dör.

Min dröm i Paris innehåller en central takvåning, ett glamoröst jobb som innebär frukostmöten, långa luncher på mysa caféer och eget kontor med assistent. I vilken bransch? Det lutar åt PR, och då gärna åt en stor designer.
Det går inte en dag utan att jag bär högklackat, och middagar med generösa fransmän tillhör min vardag.
Och som jag skulle älska Paris. På våren, på sommaren, på hösten och på vintern. Paris skulle alltid vara perfekt för mig. Men än så länge är det bara en av mina drömmar.
Och med drömmar brukar man komma ganska långt, har jag hört...

Kommentarer
Postat av: aleex

ja du ska ju till sthlm i helgen alla fall!

2008-01-23 @ 08:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback