You are my sweetest downfall

Jag har en underbar vän, som bor alldeles för långt bort för att det ska vara hälsosamt.
Hon kan leka med ord som ingen annan. Hon beskriver en känsla som jag inte ens kan sätta ord på. Jag tror att den kallas tomhet.  Igår var hennes dag såhär. Idag är min dag såhär.




ibland vaknar man upp och undrar varför man i första taget ens vaknade. man undrar varför livet känns så trist. varför det regnar, varför man känner sig ensammast i världen. varför man bara skulle vilja ligga på soffan i tystnad, med fönstret öppet, iklädd mjuka kläder och tofflor. man frågar sig varför man inte ens orkar gå ner till fiket runt hörnet för att dricka kaffe. man undrar varför livet ska vara så förbannat invecklat, varför man ska behöva fatta beslut, bestämma sig, växa upp. man undrar varför man överhuvudtaget bryr sig om att fortsätta.

jag undrar varför.

och idag är en sådan dag.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback