Titta på mig nu, du tittar inte på mig som förut.





Äntligen helg, och jag har sprängande huvudvärk. Och är dunderförkyld.
Har legat på soffan i jobbkläderna fram till nyss, typ.
Fått på mig lite andra kläder och ätit tacopaj. Känner mig lite bättre.
Ska dock trycka i mig några starka piller innan jag är redo att lämna det här huset.
Kvällen bjuder inte på nåt speciellt. Kanske film, kanske fotboll.
Vi får se. Har lovat Emmy att titta förbi en sväng på krogen också, får se om mitt huvud vill det.
Har lyssnat på Veronica Maggio hela eftermiddagen. Och längtar tillbaka till Stockholm något så fruktansvärt.
Vårat stureplan, sång i tunnelbanan, bakisdagar hos mig och långa nätter på stan.
Har bestämt en sväng till sthlm om nån vecka. Kan ju bestämma sånt där jag. För jag är ju arbetslös.
Nu fick jag ont i huvudet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback