Mitt andra jag

Eftersom jag har vart en dålig människa idag, så straffar jag mig själv.
Ett: Jag åt en chokladtårta och drack en cola light när vi var och fikade idag. Jag som har lovat att vara lite nyttigare
i veckorna.
Två: Jag har suttit vid datorn alldeles för mycket, och pluggat alldeles för lite.
Tre: Jag skulle diskat efter maten, men jag har inte ägnat ett öga åt diskhon.
Så jag straffar mig själv genom att inte sova. Jag tvingar mig själv att vara vaken, fast jag är så trött att jag skulle kunna somna stående.
Jag ska plugga hela natten lång har jag tänkt. Minimera mina sömntimmar som jag är så beroende av.
Så jag straffar alltså mig själv. Det låter ju jäkligt sjukt, men så gör jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback