Ett telefonsamtal

Ett helt vanligt samtal, på en måndagseftermiddag.

M- Hej Sandra
S- Tjena!
M- Hur är det?
S- Det är bara bra, själv då?
M- Jo det är kanon, vad gör du?
S- Ingenting, slötittar på tv bara.
M- Härligt, själv sitter jag på söder och tar det lugnt.
S- Vad skönt, det är ju superhärligt väder.
M- Ja, verkligen. Du, vad är det för smaksättning i Drambuie?
S- Drambuie!? Jaa du, det var en bra fråga.
M- Vi sitter och diskuterar det och jag kan inte komma på vad det är.
S- Mmm, det är nog örter och ljunghonung om jag inte minns fel.
M- Är du säker på det? Jag trodde det var något annat.
S- Nej, jag är säker på att det är det. Och så är det whiskybas också.
M- Jaha, vad bra. Men du får ha det så bra, så hörs vi!
S- Japp, du med.
M- Pusshej
S- Hej då!

Ett otroligt viktigt samtal för bartenders...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback