Pengar, pengar, pengar

Nu börjar pengarna rinna iväg på kontot.
Beställde ny linser idag, och en klipp/färgtid. så det blir ju lite som försvinner där.
Hatar det. Det känns bättre att handla upp pengarna.

På tal om pengar så funderar jag på att börja plugga nästa höst. Trodde aldrig att det skulle komma från min mun, men nu händer det iallafall.
Och i mina pluggplaner har alltid utomlands funnits hela tiden. Jag har inte sett mig själv på någon skabbig högskola i Sverige med en liten vrå till lägenhet typ 10 mil från skolan.
Jag har sett mig själv på ett college eller universitet utomlands. Där det är sol året om. och man bor i ett mysigt studenthem med en massa andra studenter.
OCh nu har jag kollat i lite kataloger och det står mellan Brisbane Australien, Santa Barbara eller Califoria State university USA.
Och sen så gjorde jag en liten snabb uträkning på Santa Barbara utbildningens kostnad. Det blev sådär en 107 000 kronor. Då ingick inte studiematerial, visum eller flygresor.
Åh, vad roligt det kändes helt plötsligt. Känns bra att starta mitt liv med minst 107 000 i studieskulder.
Jag ber till gud att man får ett fullt stipendium om man söker. annars är det ju tack och hej.
Eller om det är någon som har 107 000 över så kan dom väl höra av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback