Dödssjuk?

Nu undrar nog både, och jag för den delen varför i hela friden kommer det ett inlägg såhär tidigt på en lördagsmorgon? Vad är felet på den här människan?
Men grejen är den att jag är dödssjuk. Det känns som om jag har festat i tre veckor i sträck utan sömn.
Och jag ser ungefär ut därefter också.

Det började med en riktigt sliten människa igår på jobbet och sen slutade med en dödstrött, med röda ögon och dunkande huvud efter idol igårkväll. Så jag slängde mig på sängen och vaknade 03.35 av att jag drömde om en ohygglig smärta. Smärtan var inte en dröm, utan min hals.
I förtvivlan sprang jag ut i köket, pepprade halstabletter och varmvatten. Sen tillbaka till sängen och kunde inte somna om. Så jag tog mobilen, gick ut på nätet och kollade vem som åkte ut ur Idol. Anastasia. Inte otippat direkt.
Sen somnade jag till slut om, vaknade vid sexsnåret och drack en hink med varmvatten igen.
Sedan väckte min rara mamma mig vid halv ått för att berätta att hon skulle åka då. Kul jul. Jag visste redan att hon skulle åka då.
Och då kände jag att det inte var någon idé att somna om.

Så nu sitter jag här. Mina föräldrar är på varsitt håll i landet, katterna är ute och leker och resten av världen har typ inte vaknat än. Men jag ska sitta här jag med min feber, min feta huvudvärk, onda hals och täppta näsa. Tillsammans med ett gäng tyska halstabletter och en kopp varmt vatten.
Väldigt underhållande.

Nu ska jag luska på nåt att göra resten av dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback