Tågbiljetter

image114


- hej och välkommen till SJs biljettbokning. Vad får det lov att vara?
-Jag skulle vilja ha en biljett från Stockholm C till Gävle C imorgon, efter klockan 13.
-Jaha, då ska vi se här. Det finns ett tåg som går 14.56, X2000.
-Vad bra, då skulle jag vilja boka en biljett där, en ungdom tack.
-Ja, det blir 387 kronor. Hur vill du betala biljetten, på Pressbyrån eller i en biljettautomat.
- Ursäkta, sa du 387 kronor?
- eh ja, precis. 387 kronor.


3-8-7 jävla kronor för en tågbiljett? För en resa som tar 1 timme och 45 minuter?
Är det dagens största skämt?

Min vän E ringde från Gotland och bad mig kolla upp tåg och biljetter. Och ja, vi båda fick en chock när vi såg priserna.
Det är alltså ett rån.
Anyway, vi hittade billigare biljetter. Dock inte med SJ. Men ändå. Tror dom att vi är gjorda av pengar eller?
Jag blir så less på dagens samhälle.


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Helt sjukt dyrt pris för en liten papperslapp med lite siffror och bokstäver på. Fin blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback