En posthoras bekännelser

Jag är trött. Inte trött trött, utan helt jäkla slutkörd.
När jag är på jobbet, posten ab (läs:helvetet på jorden) är jag i trans.

06.28, kliver jag in genom portarna. Tar på mig tofflorna och tar ett tuggummi.
06.30, tar jag tag i sorteringen som idag var hemsk. Det var fruktansvärt mycket post.
07.10, äntligen tar jag mig ifrån sorteringen till min alldeles egna hörna, distrikt 32. Jag har en mysig liten hörna, med massor av kammar (inte hårkammar, typ bokställ) i utkanten av infernot av postkontoret. Jag tänder mina fyra lampor, och ser att någon glömt göra lite eftersändningar. idioter.
07.30, berget av post i min vagnar ser inte ut att ha minskat fast jag sorterat in post så att jag fått kramp i axlar och händer.
08.20, äntligen tomt. Dags att packa ner allting i buntar, inser att J på andra distriktet jag har inte är klar, så jag får vänta lite.
09.00, alla buntar ät klara och ligger på lastkajen.
09.05, tar en banan i all hast.
09.20, min superkärra är packad och klar för en tur.
10.16, inser att jag ligger till bra i tiden. Jag hade lite mindre post än vad jag trodde. Är på bra humör så allt går i trans: Västervägen 21, vallvägen 9- tapetserarverkstad, för första gången tog jag den i farten, gävlevägen 40, östravägen 104- fattar inte varför dom ska ha post, kan dom vara utan den idag?, gävlevägen 33, gävlevägen 31, gävlevägen 29- nehe ingen post där idag, gävlevägen 27, gävlevägen 25- idioter, köp ny postlådar, ., gävlevägen 23- jaha, så dom har sotat skorsstenen, gävlevägen 21- ååh, äntligen fick hon nå brev.
10.25, slänger i mig en macka vid ett buntställe. Ser slutet på tunneln.
11.10, glider in på Bergsvägen. Första ingången, och jag känner hur slut jag är i benen. Längtar för 193 gången efter lunch.
11.45, jag parkerar min kärra och springer in och lämnar allting. Chefen blir förvånad över att jag är inne så tidigt. Hallå, har du inte fattat att jag är världssnabb än?
11,55, lämnar in kärran hos cykelverkstan. Den måste putsas upp lite. Och det är farligt att köra med en trasig frambroms.
12.05 äntligen lämnar jag postkontoret. Jag är så lycklig att jag springer till bilen.

Och nu sitter jag här och vill dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback