Dagens filmtips

Dagboken- Jag sökte dig och fann mitt hjärta
129338-10Filmen handlar om Noah och Allie som träffas en sommar och blir förälskade i varandra. Noah som är en arbetarpojke och Allie som kommer från en välbärgad familj kan intelåta bli att bli förälskade över alla gränser.
Sommaren tar slut och Allie flyttar.
Sedan får man följa deras liv på varsitt håll och sedan hur deras vägar korsas igen.

Dagboken kan vara den bästa filmen jag har sett. Jättefin historia verkligen, bra regi och proffsigt filmat. Det enda som vacklar är manuset emellanåt.
Men det kompenseras ganska lätt. Skådespelarna Ryan Gosling och Rachel McAdams gör ett underbart jobb, och är väldigt trovärdiga. De har en kemi mellan dem som gör att man verkligen tror på kärleken.
Den här filmen är ett måste på tjejkvällen. Och den passar även bra om du vill "notebook" din pojkvän. För jag lovar alla som har lite känslor i sig, blir förtrollade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback