Är det nu jag ska bli vuxen?

I morgon är det min födelsedag.
18 år.

Är det nu livet börjar? Är det nu jag ska börja ta ansvar för mig själv?
Eller hur ligger det till egentligen?
Jag kommer nog inte förändras så mycket,
eller så gör jag det.
Jag kommer nog kliva upp ur min säng som vanligt imorrn, ta på mig morgonrocken och sedan ta frukost ur kylskåpet. Samtidigt som jag äter mina två mackor med ost och dricker min äppeljuice läser jag tidningen. Bläddra igenom nyhetssidorna snabbt, fokusera mer på nöjessidorna och sporten. Sedan titta vilka som fyller år, och jag kommer förvånas över att mitt namn står i tidningen. Sedan bläddra vidare till tv-guiden och jag kommer bli arg eftersom det bara är skit på tv.n.
Sedan kommer jag bli arg på katterna för att de springer runt mina fötter på väg till datorn, jag sätter igång datorn och går sedan motvilligt tillbaka till köket för att ge katterna mat.
Väl framför datorn kollar jag mailen, kanske bloggar lite. Skriver lite snabbt med någon på MSN, nästan säkert att det är Lina.
Efter det går jag nog och byter om, mjukisbyxor och nån ful tröja, borstar håret och tänderna. Kanske lägger jag mig på sängen och tittar på en film eller så läser jag lite.
Sedan är det dags för ännu en tur till datorn, ingenting nytt. Jag går nog och gör lite lunch till mig och min syster som precis klivit upp. Vi äter nog under tystnad, sedan lägger jag mig på sängen igen.
Kanske att jag tar emot några samtal, svarar på några SMS från några som vill gratta mig. Det är inte helt säkert.
Skillnaden mellan den här dagen och de andra dagarna är väl att jag kanske får en eller två presenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback