Tankar och konstateringar om hockey

Blev inte riktigt som jag tänkt igår. Var på Brynäs Djurgården istället.
Och såklart så gör Brynäs sin sämsta match när jag för en gångs skull är och tittar.
Typiskt dom...

Det var en jobbig match rent av. Vi satt så långt ner att man kände svettlukten från Djurgården. Pappa sa att det kändes verkligen att man var med i matchen då... Ha ha. Det kände inte jag...
Bredvid mig i första perioden satt en stor man, typ 30-40 år i sin Brynäs tröja. Han lutade sig fram hela perioden så jag såg inte när Brynäs blev förnedrade i egen zon i 20 minuter.
Han stammade dessutom, och kunde inte sitta still.
De andra två perioderna satt jag på tonys plats.
Såg Erik på ståplatsläktaren. Min gamla underbara materialare Erik.
Där stod han och skrek bland alla barn.

Vi hade även "experthyllan" på platserna ovanför oss. I 60 minuter ganbbades det, tjatades, skreks och skälldes det från dessa medelålders män som inte har något annat liv än att sitta och gnälla om allting hockeyspelarna och domarna gjorde på planen.
Nog för att domarparet Rådbjer, Sabelström och Lyth var under all kritik så får man väl behärska sig.
Nu är jag inte så förvånad över att det blir bråka på sportevenmang.

Såg även hur Challe Berglund i Djurgårdsbåset spände skinkorna i sina Rock and Republic-jeans när det hettade till framför eget mål.
Underligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback