En jävla idé.

Det har skapats planer. Två stora jävla planer. Och egentligen så är jag inte speciellt insatt, det är mest de två andra som har bestämt.

Det började såhär att jag har fått omåttligt mycket överskottenergi. Så jag tänkte att det kanske är dags att återgå till gamla tider och kanske börja träna igen. Får lite friskvårdsbidrag från jobbet och jag köper ett nytt gymkort lixom.
Jag berättade för Alex om denna idé och hon tykcte att den lät bra och funderade på att joina.
Ett par dagar senare kom hon och berättade att vi allihopa ska börja gymma tillsammans. Allihopa?
Ja. Så nu är  vi tydligen fyra stycken tjejer som till sommaren ska inneha ett sexpack. Det är Alex och Karins mål. 
WHAT???
Det är ungefär det sjukaste jag har hört i mitt liv.
Jag tänkte ju bara göra av med lite energi, och aboslut inte mer. 

Ne, som om inte det vore nog. Våra kostvanor ska nu läggas om ganska radikalt. Alkohol, läsk, godis och skräpmat har bannlysts från våra kroppar den närmaste tiden. En helg i månaden får det syndas och då ingår allt. 
Jag bryter nästan ihop. Och då har det inte ens börjat än.
Alex är nu förvarnad om att jag inte kommer vara helt ur balans utan mitt socker.

Så från och med 1 januari så ska vi lämna våra syndiga liv bakom oss. 

Å gud, ge mig styrka,

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback