Dan före dopparedan

Jaha, då var det altlså julafton imorrn. Och jag som inte har någon julfeeling alls i år.
Men imorrn ska det alltså firas. Jesu födelsedag. Jahapp.

Idag kör vi en tradionsenlig uppesittarkväll på Idbäcksvägen här i skutan hos Alex mormor och morfar.
Vi ska första bada tunna, sen laga mat och spela Bingolotto. joo, det är helt sant. Vi, 5 tjejer, inte en dag över 20 år ska spela Bingolotto som en annan syjunta.
Fatta man ju. Man tror att man är ung och hipp men sånna här gånger inser man att man inte längre kan springa ifrån sin egentliga ålder.
Men jag tror vi kommer acceptera detta faktum och så lever vi med det. Det ska iallafall bli jäkligt trevligt. För det blir det alltid.

Men nu lär jag dra mig till Prix. Och inhandla allt till kvällen. Och trängas med alla julstressade morsor som inte upptäckt Ica maxi.
För man storhandlar inte på Prix. Det finns lixom inte. Där handlar man det som man har glömt. så är det bara.

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback