Att inkräkta ett liv.

Man skulle kunna göra en lång historia kort och säga såhär.
- Det var lördagskväll, vi drack många drinkar, jag blev full, hann inte med bussen, hamnade på donken, visste inte hur jag skulle komma hem, ringde Alex, gick in genom dörren till Fyllecellen, somnade på stört.

Ja, men hur rolig är den historien egentligen?

Det blev ett par drinkar på Brända Bocken för min och Emelies del. Glad i hatten kom vi på att vi skulle till Slick.
Kom in, och det var helt värdelöst.
Sen som vanligt så avslutade vi kvällen på donken, fast vi ville på efterfest. Men allt blir inte som man vill jämt heller. Fyra ganska trött tjejer satt där och väntade, och väntade. På Jenny som skulle sluta sitt skift och skjutsa hem oss. Och jag fattade att jag inte skulle få skjuts ända hem så jag kom på den brilljanta idén. HA, Alex har kanske lust att släppa in sin gamla vapendragare och ge henne en sovplats.
Ringde Alex som natten till ära, och alla andra nätter också för den delen sov på bortaplan sa att det var helt okej att jag sov i SC. Sagt och gjort. Jag tog mina ömma fötter och höga klackar och begav mig upp på Söder. Använde min egna nycklar för att komma in genom port och dörr.
Klev in i kaoset som väntade innanför dörren, smet smidigt förbi det som vanligt. Slängde av mig alla mina ägodelar i en hög på golvet, som vanligt. Och sedan intog jag mig plats i bäddsoffan. Efter det tog det inte många sekunder innan John Blund kom och knackade på dörren.
Och imorse ringde klockan klockan 9, men jag var vaken redan innan. Det kallar jag framförhållning.
JAg klev upp ur sängen och så tog jag ett glas vatten för att återställa vätskebalansen. Öppnade kylskåpet för att se om det fanns något av värde. Och av någon anledning så tittar jag på om bäst-före datumet har varit på varenda sak som såg intressant ut. Vet inte vad det kan bero på. Möjligen det där mögliga brödet på hyllan, eller kinamaten som fortfarande står kvar sen förra helgen. Och nu sitter jag här. Inloggade på Alex dator, eftersom jag kan hennes lösenord. Jag har ett glas apelsinjuice och en hårdmacka med kaviar på. Som jag äter i sängen. Alex kommer antagligen inte tycka att det är så roligt, men det tycker jag.

Jag har fått livstecken från Alex som skulle iväg och latja med nån läderkula nu. Och inte kunde käka lunch förrän efter klockan ett. Nu funderar jag på att använde Alex dusch, och sedan leta på lite av hennes kläder som jag kan använda vid lunchen.

Just ja, det är skyltsöndag idag. Kanske skulle kolla på lite julklappar. Det börjar lixom dra ihop sig lite.
Ska fundera på det.
Men först ska jag hämta en till macka, och kolla lite på Vänner tror jag.

Later.


Kommentarer
Postat av: Designa din blogg

Nu är jag hemma igen efter semestern.. och har redan lagt ut ett par nya tips på bloggen.. och fler är på gång, så kika in vettja och se om du hittar nåt intressant..=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback