The look of confidence

Äntligen. Känner mig som en ny människa.
Jag tror att självförtroende sitter i håret. Eller i allafall mitt. Det är liksom allt. Är inte håret bra, är inget bra!
Jag skulle kunna tro att vi är en minoritet som känner så men vad gör det. Andras självförtroende kanske sitter i sminket, skägget, skorna eller i smyckerna. Eller kanske i själen.
Men min själ har varit officiellt död i 3 år så mitt självförtroende kan inte sitta där. Så det sitter i mitt mörkbruna svall istället. Ytiligt?Ja, kanske det. Men det är så det är.  Men ack så bra man mår även fast det är måndag och det är 5 grader ute när håret är perfekt när man står där och väntar på bussen.
Att gå utanför dörren missnöjd med håret kan vara psykiskt självmord för mig, jag går och grubblar över hur jag ser ut i håret exakt hela tiden då! Så därför försöker jag att undvika det så ofta som möjligt.

En bad-hairday är en död dag. Därför vill jag att min bruna svall ska vara PERFEKT!
                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback